Wednesday, February 18, 2009

geraldine en ik




In de platenzaak bladert een vrouw door de bak 'krautrock'. Bij Faust blijven haar vingers even rusten. 'You like them?', vraag ik haar. Ze knikt. Wat later komt ze naar me toe. 'Ik vergat je wat te zeggen: I'm in Faust.' Geraldine Swayne. Geraldine Swayne was born in England in 1965, and is a London based painter, writer, musician, photographer and filmmaker. Arjen Scholten was born in Holland in 1965 and is an Utrecht based brede school medewerker (Overvecht area). 'Wow', zegt ze beleefd. Ze geeft me een ijskoude hand. Nu ben ik one-handshake away from Werner Diermaier. Zo voelt dat dus.
Deed me denken aan een voorval bij de kapper, niet lang geleden. Het gesprek ging over muziek. Ik zette alle middelen in om de man in de kappersstoel te imponeren. Sun Ra. Gas. Raster-Noton. Man in stoel niet onder de indruk. Joe Gibbs. Extrawelt. Geen reactie. Na lang nadenken dacht ik hem toch de genadeklap uit te delen. 'Ik was vrijdag bij een set van James Holden, met Nuno Dos Santos, ken je die?' Bedaard stapte de man uit zijn stoel, streek wat haren van zijn schouders, en zei: 'Ik ben Nuno Dos Santos'.


1 Comments:

Blogger Ludo said...

haha tof met name het 1e gedeelte dan want Nuno dos nogwat ken iknie.

1:39 PM  

Post a Comment

<< Home