Saturday, June 09, 2007

Een morsig pak

Van sommige dingen weet je dat ze bestaan, zonder ze ooit gezien te hebben. Een morsig pak, bijvoorbeeld. Ik had er wel over gehoord en over gelezen, maar er een tegengekomen was ik nog nooit. Waarschijnlijk niet goed opgelet. Maar, zo als dat gaat met die dingen, juist als je er niet naar op zoek bent, sta je plotseling oog in oog. Ik stapte een kleedruimte binnen en ja hoor, daar hing het. Onverwacht. Eigenlijk precies zo als ik me had voorgesteld. Een echt morsig pak.

Wat ik dan weer niet snapte: het morsige pak hing aan een knaapje, dat op zijn beurt weer aan een haakje opgehangen was. Dat leek me nou weer in tegenspraak met de regels rond het morsige pak. Waarschijnlijk woedde er een behoorlijke tweestrijd in de bezitter. Het is ook een paradox: je verwaarloost je zelf, maar dan wel in een pak.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home