Thursday, February 24, 2005

commersjeel

dat is commersjeel zeiden we vroeger. En dan keken we elkaar veelbetekenend aan op onze zolderkamer. Commersjeel betekende voor de massa en daar dachten wij niet bij te horen. Er is een tijd geweest dat ik meende de enige Nederlander te zijn die van het bestaan van U2 op de hoogte was. Met een handjevol ingewijden misschien (heb je het al gehoord van Lipton Village?).
U2 mocht. Echo and the Bunnymen ook. The Simple Minds niet. Commersjeel immers. Je kon ook commersjeel worden. dat gebeurde over het algemeen zo rond het derde album van een band. De oude Cure, die was goed, maar nu zijn ze commersjeel geworden.

Vandaag kocht ik een plaat van de Freestylers. Tweedehands, voor acht euro. Raw as f##k heet ie. Op de hoes kijkt een man je boos aan. Echt raw kan ik de muziek niet vinden. Maar wel heel lekker. Ik zou zeggen: commersjeel. Ik denk dat ik deze maar eens voor me zelf houd.

1 Comments:

Blogger Stevie Nixed said...

vond de freestylers superleuk. hun eerdere platen misten die *cohesie*, alsof ze nog op zoek waren naar de juiste mix. :-)

12:59 AM  

Post a Comment

<< Home